Aquí tenim la piràmide dels aliments, on ens indica de mes gran a més petit el que es pot menjar diàriament i el que només en ocasions especials. On sempre s'ha intentar compaginar amb l'activitat física i beure 1 litre d'aigua el dia.
Avui dia de St. Esteve, on tothom en aquestes emblemàtiques festes de Nadal està acostumat a menjar i fer accessos. Parlarem d'un trastorn alimentari. L'obesitat, a Catalunya més de la meitat de la població entre divuit i setanta-quatre anys té excés de pes: el 39,9% té sobreprès i el 16,5% està obesa. L'excés de pes és superior en els homes que en les dones. Del 1994 al 2006 ha augmentat el percentatge de sobreprès desmesuradament. Respecte la població infantil i juvenil de sis a disset anys, el 19,5% te sobreprès o obesitat, el sexe femení superior que el masculí. L'obesitat implica una acumulació excessiva de greix el cos, presenta un alt risc per caure en malalties.
Els trastorns alimentaris poden ser causats per diferents
motius, entre d'altres per la pressió social i dels mitjans, que ens indueix a
estar prims i també musculats, a pensar que una estètica determinada ens pot
portar la felicitat i l'èxit. El trastorn sol venir quan es mira de controlar
el pes amb mesures que perjudiquen la salut i la preocupació per l'aspecte
físic esdevé una obsessió.