dijous, 26 de desembre del 2013

L'obesitat

Avui dia de St. Esteve, on tothom en aquestes emblemàtiques festes de Nadal està acostumat a menjar i fer accessos. Parlarem d'un trastorn alimentari.

L'obesitat, a Catalunya més de la meitat de la població entre divuit i setanta-quatre anys té excés de pes: el 39,9% té sobreprès i el 16,5% està obesa. L'excés de pes és superior en els homes que en les dones. Del 1994 al 2006 ha augmentat el percentatge de sobreprès desmesuradament. Respecte la població infantil i juvenil de sis a disset anys, el 19,5% te sobreprès o obesitat, el sexe femení superior que el masculí.

L'obesitat implica una acumulació excessiva de greix el cos, presenta un alt risc per caure en malalties. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada