Els vigorèctics tenen una obsessió tan gran per l'aspecte
físic que es passen matí i tarda al gimnàs, es miren sempre al mirall i mai no
es troben satisfets amb el seu cos. Només volen desenvolupar la massa muscular.
Per això, a més de dedicar-se compulsivament a l'exercici físic, també
modifiquen l'alimentació i poden arribar a prendre fàrmacs dopants. La
vigorèxia, també anomenada complex d'Adonis, és una afecció recent i les
associacions mèdiques internacionals no la reconeixen com a malaltia.
La pràctica desmesurada d'esport arriba a causar dependència
de l'exercici físic i provocar símptomes diversos, com ara fatiga generalitzada
o augment del dolor muscular i articular. Les substàncies dopants que prenen
els vigorèctics solen tenir molts efectes secundaris i perjudicar la salut:
causen impotència, fan caure els cabells o porten a la depressió i, en els
casos més extrems, a malalties de cor i de fetge. La conducta d'un malalt de
vigorèxia pot acabar en trastorns alimentaris i aïllament social.
Si creus que tens vigorèxia o bé saps d'algú que en tingui
els símptomes, no t'alarmis: té solució, però amb ajut professional. Vés a
veure el metge de capçalera perquè t'orienti. Si et diagnostiquen vigorèxia
hauràs de seguir un tractament amb un equip mèdic multidisciplinari per arribar
a restablir uns hàbits alimentaris saludables i deixar de desviure't per la
cura del cos.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada