dissabte, 11 de gener del 2014

La Vigorèxia

Els vigorèctics tenen una obsessió tan gran per l'aspecte físic que es passen matí i tarda al gimnàs, es miren sempre al mirall i mai no es troben satisfets amb el seu cos. Només volen desenvolupar la massa muscular. Per això, a més de dedicar-se compulsivament a l'exercici físic, també modifiquen l'alimentació i poden arribar a prendre fàrmacs dopants. La vigorèxia, també anomenada complex d'Adonis, és una afecció recent i les associacions mèdiques internacionals no la reconeixen com a malaltia.

La pràctica desmesurada d'esport arriba a causar dependència de l'exercici físic i provocar símptomes diversos, com ara fatiga generalitzada o augment del dolor muscular i articular. Les substàncies dopants que prenen els vigorèctics solen tenir molts efectes secundaris i perjudicar la salut: causen impotència, fan caure els cabells o porten a la depressió i, en els casos més extrems, a malalties de cor i de fetge. La conducta d'un malalt de vigorèxia pot acabar en trastorns alimentaris i aïllament social.

Si creus que tens vigorèxia o bé saps d'algú que en tingui els símptomes, no t'alarmis: té solució, però amb ajut professional. Vés a veure el metge de capçalera perquè t'orienti. Si et diagnostiquen vigorèxia hauràs de seguir un tractament amb un equip mèdic multidisciplinari per arribar a restablir uns hàbits alimentaris saludables i deixar de desviure't per la cura del cos.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada