dimarts, 14 de gener del 2014

L'anorèxia

L'anorèxia és un trastorn del comportament alimentari molt greu, que afecta generalment els adolescents, sobretot noies. Ara que, com més va, més casos de nois hi ha i cada vegada més joves. Els qui en pateixen tenen una preocupació excessiva per la figura, deixen de menjar molts aliments per no guanyar pes i, per molt que s'aprimin, es veuen grassos.Es neguen a mantenir el seu pes dins els límits considerats normals. Tot i així, mai no estan satisfets amb el seu cos i pateixen pànic a guanyar pes o arribar a la obesitat. La seva autoestima és absolutament condicionada per l’opinió sobre el seu cos.

Pot ser mortal si no s'atura a temps. En situacions límit, s'arriba a un estat de màxima desnutrició; cauen els cabells; les ungles es tornen trencadisses; hi ha alteracions hormonals que produeixen amenorrea (la regla desapareix); hi ha un gran risc d'osteoporosi; insomni; hipotèrmia (sensació de fred fins i tot a l'estiu); bradicàrdia (reducció del nombre de batecs per minut); baixades de tensió arterial; arítmies, i possible aturada cardíaca. També són habituals les alteracions emocionals i afectives, com ara la depressió.

Si creus que ets anorèctic o saps d'algú que ho pugui ser, no t'alarmis: té solució, però amb ajut professional. Vés a veure el metge de capçalera perquè t'orienti. Si et diagnostiquen anorèxia hauràs de seguir un tractament amb un equip mèdic multidisciplinari d'una unitat especialitzada hospitalària o d'un centre privat. També trobaràs grups d'ajuda mútua i associacions contra l'anorèxia.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada