L'anorèxia és un trastorn del comportament alimentari molt
greu, que afecta generalment els adolescents, sobretot noies. Ara que, com més
va, més casos de nois hi ha i cada vegada més joves. Els qui en pateixen tenen
una preocupació excessiva per la figura, deixen de menjar molts aliments per no
guanyar pes i, per molt que s'aprimin, es veuen grassos.Es neguen a mantenir el
seu pes dins els límits considerats normals. Tot i així, mai no estan satisfets
amb el seu cos i pateixen pànic a guanyar pes o arribar a la obesitat. La seva
autoestima és absolutament condicionada per l’opinió sobre el seu cos.
Pot ser mortal si no s'atura a temps. En situacions límit,
s'arriba a un estat de màxima desnutrició; cauen els cabells; les ungles es
tornen trencadisses; hi ha alteracions hormonals que produeixen amenorrea (la
regla desapareix); hi ha un gran risc d'osteoporosi; insomni; hipotèrmia
(sensació de fred fins i tot a l'estiu); bradicàrdia (reducció del nombre de
batecs per minut); baixades de tensió arterial; arítmies, i possible aturada
cardíaca. També són habituals les alteracions emocionals i afectives, com ara
la depressió.
Si creus que ets anorèctic o saps d'algú que ho pugui ser,
no t'alarmis: té solució, però amb ajut professional. Vés a veure el metge de
capçalera perquè t'orienti. Si et diagnostiquen anorèxia hauràs de seguir un
tractament amb un equip mèdic multidisciplinari d'una unitat especialitzada
hospitalària o d'un centre privat. També trobaràs grups d'ajuda mútua i
associacions contra l'anorèxia.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada