dijous, 2 de gener del 2014

L'ortorèxia

L'ortorèxia és la preocupació obsessiva per la qualitat dels aliments. Les persones ortorèctiques són capaces de deixar de menjar si no tenen a l'abast productes ecològics i cuinats d'una manera determinada. Diuen que els ortorèctics tenen un menú en lloc d'una vida. És una malaltia recent i les associacions mèdiques internacionals no la reconeixen com a malaltia.


Si la dieta esdevé gaire severa i el malalt n'exclou aliments bàsics, pot arribar a tenir una baixada de vitamines i minerals, desnutrició o anèmia i, en conseqüència, més fàcil a agafar malalties i infeccions. Per una altra banda, els ortorèctics s'aïllen de la família i els amics, perquè tot ho fan girar al voltant d'unes normes alimentàries estrictes.


Si creus que tens ortorèxia o saps d'algú que en tingui els símptomes, no t'alarmis: té solució, però amb ajut professional. Vés a veure el metge de capçalera perquè t'orienti.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada