L'ortorèxia és la preocupació obsessiva per la
qualitat dels aliments. Les persones ortorèctiques són capaces de deixar de
menjar si no tenen a l'abast productes ecològics i cuinats d'una manera
determinada. Diuen que els ortorèctics tenen un menú en lloc d'una vida. És una
malaltia recent i les associacions mèdiques internacionals no la
reconeixen com a malaltia.
Si la dieta esdevé gaire severa i el malalt n'exclou
aliments bàsics, pot arribar a tenir una baixada de vitamines i minerals,
desnutrició o anèmia i, en conseqüència, més fàcil a agafar malalties i
infeccions. Per una altra banda, els ortorèctics s'aïllen de la família i els
amics, perquè tot ho fan girar al voltant d'unes normes alimentàries estrictes.
Si creus que tens ortorèxia o saps d'algú que en tingui els
símptomes, no t'alarmis: té solució, però amb ajut professional. Vés a veure el
metge de capçalera perquè t'orienti.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada